Ezeket a gyakorlatokat iskolaigazgatók, tanárok és meditációkutatással foglalkozó orvosok fejlesztették ki iskolai alkalmazás céljával, és ausztrál tudományos meditációkutatások során alkalmazták. Gyökerük a Sahaja Jóga, de nem igénylik a Sahaja Jóga gyakorlását, hatásuk anélkül is érezhető, mérhető.

A nagyobb gyerekeknek szóló meditációk a felnőttek számára ugyanolyan hatásosak.

Videók
Hanganyagok

Használati útmutatás

Javasoljuk, hogy az itt található gyakorlatokat ne keverjék más meditációkkal, mert a különböző meditációk hatásmechanizmusa eltérő, kiolthatják egymás hatását.

A viszonylagos csend és a zavaró tényezők kizárása segíti a befele figyelést, de idővel bármilyen körülmények között képesek lesznek meditálni.

A könnyebb ellazulás érdekében vegyék le a cipőt, szemüveget, lazítsák meg a szoros ruhákat, üljenek kényelmesen, mindkét kezüket tenyérrel fölfelé pihentessék az ölükben. Vegyenek néhányszor mély levegőt, majd lélegezzenek nyugodt, spontán módon. Használják a megerősítéseket és a kezek elhelyezésének sorrendjét, ahogy azt látják vagy hallják. A megerősítések után próbálják figyelmüket lazán a fejük fölött tartani.

A gyakorlatokban alkalmazott megerősítések segítenek abban, hogy elérjék azt az állapotot, amikor az elme folyamatos zakatolása megszűnik. Ehhez azonban nem szükséges semmiféle erőfeszítés. Teljesen ellazultan, elvárások nélkül végezzék a gyakorlatokat, az erőlködés csak hátráltatja az előrehaladást. Eleinte a meditáció ideje alatt egyre hosszabb lesz az egyes gondolatok közötti szünet időtartama, rendszeres gyakorlással pedig elérhető a gondolatmentes állapot. Egyénenként eltérő, hogy ez mennyi gyakorlás után következik be.

Személyes tapasztalatunk, hogy az oldalon ismertetett jótékony hatások már azelőtt is jelentkeznek, hogy a teljes gondolatmentességet sikerülne elérni.

A legjobb hatás a reggeli ébredés utáni és az esti lefekvés előtti gyakorlással érhető el, de ha ez nem is megvalósítható, a legfontosabb, hogy rendszeresen meditáljanak.

Javasoljuk, hogy az első 2-3 hét során a 10 perces kezdő meditációt végezzék, majd próbálják ki a többi gyakorlatot is, amikből később érzésük szerint választhatnak. Természetesen a 10 perces kezdő meditáció a későbbiekben is végezhető.

A szülőknek, nagyszülőknek javasoljuk, hogy végezzék együtt a meditációt gyermekeikkel.

Ritkán előfordulhat, hogy az első néhány alkalommal szomorúságot éreznek, vagy más enyhén kellemetlen érzeteket tapasztalnak. Ez a gyakorlás hatására változni fog.

Kérjük, ügyeljenek arra, hogy mentálhigiénés zavarokkal küzdő gyerekek, felnőttek csak orvosuk hozzájárulásával és felügyelete mellett végezzék a gyakorlatokat.